onsdag 30 september 2009

Något , Något Man Alldrig Glömmer (idag)


Jag gick på den ny lagda asfalten på vägen.., När jag känner den första droppen falla ner på min kind, Den första vind kicken stöter plötsligt till och allt regn faller ner. Jag ser träden blåsa åt sidan vid ett hus..och regnet som faller ner blöter ner löven som sitter på grenarna , Solen lyste mellan träden och det såg underbart ut. Jag börjar gå lite längre med luvan över mitt huvud och musiken spelandes i öronen, När jag stannar till vid en åker.... där kollar jag åt sidan och ser regnbågen starkt lyser framför mig och min skugga står i mitten , bakom mig lyser solen och regnet faller...., jag står där en stund och bara kollar.. samtidigt som mina kläder blir blöta och regndropparna som lyser i solen gnistrar, Det var en syn man aldrig glömmer..en syn som betydde något..något vackert.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
JBK BLOGG creditosbtemplates creditos Templates by lecca 2008 .....Top